Röportaj: Işıl Eğrikavuk

EN

2016

Işıl Eğrikavuk, 06.03.2016 (2016)arşivsel pigment baskı, 75x110 cm, ed. 5+2 AP

Işıl Eğrikavuk, 06.03.2016 (2016)

arşivsel pigment baskı, 75x110 cm, ed. 5+2 AP

İşlerinde kültürel kodlara ve politik göndermelere sıklıkla yer veriyorsun. Printed’16 göstereceğin fotoğrafa bu açıdan baktığımızda neler görüyoruz? İşin hikâyesinden biraz bahsedebilir misin?

İşin ismi 06.03.2016. Bu fotoğraf 3. köprünün törenle birleştirildiği gün yani 6 Mart’ta çekildi. Arkada hala devam eden töreni görebilirsiniz. Bu iş Türkiye’nin nin su politikaları üzerinden yürüttüğü kararlara yönelik absürd bir eleştiri niteliğinde. Nihayetinde, 3. köprü, iki yakanın ısrarla birbirine bağlanması, deniz sınırları üzerindeki samimiyetsiz politikalar, insan ticareti, birleşmek, bağlamak, bağlanmak gibi kavramları düşünerek kurguladığım bir fotoğraf.

Performans alanında da sıklıkla üretim yapan bir sanatçısın. Fotoğraflarının performanslarınla olan ilişkisini nasıl değerlendirirsin?

Fotoğrafların her biri birer performans aslında, fakat performansta önce hikayeyi, fotoğrafta ise önce imgeyi düşünerek yola çıkıyorum. Dolayısıyla fotoğraf için tüm hikâyeyi zamana yayarak anlatmam gerekmiyor, bir anlık bir imge düşünüyorum, o zaten kendini anlatıyor